Első Prohászka Tehetségtábor
2014.05.27

A Prohászka Ottokár Katolikus Gimnázium a Nemzeti Tehetség Program keretén belül 479000 Ft támogatást nyert "A hat vagy nyolc évfolyammal működő középiskolák tehetségsegítő programjának támogatására” kiírt pályázaton.

Örömmel tesszük közzé, hogy iskolánk a Nemzeti Tehetség Program keretén belül 479000 Ft támogatást nyert az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt „A hat vagy nyolc évfolyammal működő középiskolák tehetségsegítő programjának támogatására” c. pályázaton (pályázati azonosító NTP-KKT-B-13-0007).

A tábor időpontja: 2014. június 23-26.

A tábor helyszíne: Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata fenntartásában lévő Kincsesbányai Ifjúsági Tábor.

A tehetséggondozás során kiválasztott 26 8-10. évfolyamos diák részvételével a gimnázium 4 napos komplex tehetségtábort szervez, mely egy természettudományos, egy matematikai és egy kommunikációs modulból áll. A diákok egyéni és csoportos együttműködéssel, a tantárgyi kereteken túllépve egy adott terület természettudományos térképét készítik el. Az alapvető kompetenciák fejlesztése mellett ökológiai szemléletet alakíthatnak ki az élet szentségének tiszteletben tartásával, egymás munkájának tiszteletével.

A diákok megismerkedhetnek a tudományok összefüggéseivel és a tudományos feldolgozás módszereivel. Célunk, hogy diákjaink kedvet kapjanak a tudományos munkához, és hogy a természettudományos tárgyak, valamint a matematika összefüggéseivel megismerkedve a tantermi keretek között megtanultakat a természetben, terepen alkalmazva komplex látásmódot alakítsanak ki. A közös projektmunka mellett a matematikában tehetséges diákok magas szintű versenyfelkészítésben is részesülnek. Ez a komplex tábor a diákok számára pályaorientációjukban is segítséget nyújthat.

Az egyéni és csoportmunkában folyó tevékenységek alkalmat adnak a kreativitás kibontakoztatására, a tanulók együttműködésének kialakítására, mely az alkalmazkodás és a helyes döntési mechanizmus nélkül elképzelhetetlen.

Fontos az is, hogy a diákok, akik valamilyen tárgyban kiemelkedő teljesítményre képesek, eredményeiket a megfelelő módon tudják előadni. Ezért a tábor harmadik eleme egy kommunikációs, prezentációkészítő modul, ahol a helyes kifejezés- és előadásmódot is elsajátíthatják a diákok, hiszen a természettudományos tehetséggondozás kapcsán sem szabad megfeledkezni az anyanyelvi, szociális, és digitális kompetenciák fejlesztéséről, amelyekre minden diáknak – érdeklődési körtől függetlenül – szüksége van.

A tábor eredményeiről a későbbiekben képes beszámolót közlünk.

 

2024. április 28.
XXII.évf. 16.szám